Catherine
Princess Frederika of Germany journeys to a new future in the royal court of Empress Elizabeth of Russia, and a marriage to a Russian prince.
Fredericka becomes more and more accustomed to life in the palace and spends her time getting to know her fiancé, Pyotr, and trying to win his favor.
After his recovery, Pyotr is no longer interested in Ekaterina; as they grow more and more distant, Queen Elizabeth loses hope of getting an heir to the throne.
After the birth of her son, Ekaterina discovers that Pyotr's premonitions are coming true; Elizabeth decides to take the baby and remove them from his care.