ComiColor Cartoons
“ComicColor Cartoons” were a series of animated short subjects, filmed exclusively in Cinecolor, produced by the Ub Iwerks studio from 1933 to 1936. Most of the ComiColor series were based on popular fairy tales and other familiar stories, such as “Jack and the Beanstalk,” “Old MotherHubbard,” and “The Headless Horseman.”