Healing Food, Healing Love
Shen Ying (Zhao Yao Ke) is a hard-working, independent-minded, young, personable, and up-and-coming editor at a food magazine. Zheng Dao (Zhang He), meanwhile, is her polar opposite. Notoriously harsh, fussy, sharp-tongued, and even cruel to his co-workers (and especially his subordinates), he has been tasked with directing the magazine’s gourmet-themed edition. When a project comes up and Zheng Dao needs to bring another editor with him for a special report, Shen Ying “accidentally” volunteers for the task. The duo gets off on the wrong foot – they clash, and she finds him insufferable. Things go from bad to worse when they are forced to spend the night in a love hotel due to a lack of other accommodation options. But as they begin to spend more time together, they start to feel a bond growing. However, this comes under threat when individuals from their past – Zheng Dao’s ex and Shen Ying’s male friend – appear on the scene. Will these love rivals derail the course of romance – or will Shen Ying and Zheng Dao find the perfect recipe for love? “Healing Food, Healing Love” is a 2022 Chinese drama series that was directed by Heng Gup.