Dangerous Grounds
Haiti
Todd Carmichael goes to the island nation of Haiti in search of a rare, rumored colonial strain of coffee plant called "Typica" noted as being some of the most savored coffee on the planet.
Todd Carmichael travels to Madagascar because it is rumored to be a source of high-quality "Robusta," a utility-grade strain of coffee largely avoided by coffee aficionados. Todd thinks the exception could be hidden in Madagascar.
Todd crosses ancient bamboo bridges, eats slimy grub, and sleeps in the wild, all in the hope of bringing a rare exotic "Liberica" coffee bean back home to his roasters.
Todd seeks a new discovery in the birthplace of coffee - Ethiopia. He avoids interference from the government body and brave roads with high fatality rates, evade wild predators and avoid confrontations with gun-toting sentries.
Todd Carmichael travels to Cambodia, where part of the country still has active land mines. He eats unique spider delicacies and goes on a brutal motorcycle trek through dense jungles ravaged by monsoons.