A group of young children become swept up into a digital realm where they meet talking monsters who aid them in battle against a threat to both their worlds.
An enormous, white Digimon fights with Taichi and Yamato to stop a missile just before it hits the metropolis; shortly after the missile incident and the kids' club camping trip, a new threat closes in on the city of Tokyo.
Taichi and the others reach a place that looks like a temple in front of a mountain; they come to face the secret of the Digital World and the reason why they have been summoned there.