Koga Madoka (Fumika Baba), a strong-willed woman who has dated many men but never been sexually intimate, fearlessly confronts any man who becomes too aggressive. Her best friend Fukuma Chiyo (Hisamatsu Ikumi) is a romantic who lives vicariously through manga, while Chidori Sawako (Hinako Sano) consistently attracts problematic romantic partners. The three friends regularly gather to share their disastrous dating experiences, discussing everything from overly forward businessmen to men with embarrassing personal issues. Their candid conversations reveal the challenges of modern dating and the humor found in their collective romantic misadventures. This is a hilarious exploration of contemporary relationships, showcasing how these women navigate and support each other through their complicated love lives. "Encyclopedia of Hopeless Love" is a 2018 Japanese drama series that was directed by Yamamoto Daisuke.