Eureka Seven
Fourteen year old Renton Thurston dreams of abandoning his boring life to join Gekkostate, a renegade group of lifters led by the famous Holland. His wish finally comes true when a Mecha piloted by the mysterious Eureka crashes into his bedroom.
Blue Monday
Renton Thurston leads a boring life for a 14-year-old boy until his compact drive starts to glow and a strange, beautiful girl crashes into his home.
As the military descends, Renton delivers his late father's invention to Eureka and unleashes Seven Swell, which is her craft's hidden power.
With the military closing in on Gekkostate, Renton helps concoct a decoy and divert soldiers away from Gekko, the rebel group's aircraft.
Renton joins two Gekkostate pilots for some fun and pilots a combat robot for the first time, after its real pilot has a little too much fun.
Fun and games with the kids of Gekkostate wreak havoc for Renton and the ship. When it loses stealth power, he must fly a mission to save them all.