Everest Rescue
With exclusive access to an elite team of high altitude helicopter pilots, this dramatic series follows the men and women who risk everything to rescue the sick and injured from some of the most dangerous terrain in the world.
The Death Zone
For pilot Jason, rescuing stranded climbers with no coordinates, dense clouds, and limited fuel, is a daunting task; an equipment delivery becomes an emergency.
Top Of The World
With an injured climber stuck in the death zone, veteran pilot Jason preps his heli for the world's highest landing spot; rookie pilot Ryan searches for nine climbers stranded in a remote corner of the Himalayas.
Monsoon season brings new dangers; Ryan battles the elements while racing back to Lukla with sick climbers; Andy is plunged into a deadly blackout while flying to rescue a climber with a head injury.
Ryan confronts an uninvited climber trying to hitch a ride at 17,500 feet; Jason attempts his highest ever rescue; Lorenz learns some grim realities of flying in the Himalayas.
With a doctor onboard, Ryan struggles to locate a woman suffering severe abdominal pains; pushing the helicopter to its maximum, Jason struggles to reach a collapsed climber in the Death Zone.