FantomWorks
For Dan Short, restoring classic cars is an obsession. So, he tries to only accept jobs that can be done right, for owners who love their car. But love is blind and old cars conceal hidden problems. At FantomWorks – every car has a story.
1963 Corvette, 1931 Ford Model A Hot Rod
Dan and the team take on the restorations of a 1963 corvette and a 1931 Model A hot rod. The corvette has to be ready in time for a wedding in less than two months. The hot rod has been torn to pieces by a well-intentioned internet mechanic.
In honor of wounded veterans, Dan and the team attempt a near-impossible conversion by making a 1970 Chevelle SS handicapped accessible. The shop's first pre-war restoration of a 1926 Velie with no manuals or parts takes them into uncharted territory.
Dan and the team take on the restorations of a 1965 Cadillac Deville and a 1984 Monte Carlo. The 'caddie' is so full of leaves and rat droppings that it's a health hazard. The Monte Carlo is intended as an anniversary present.