Galapagos
Conservation in Practice
Discover how scientists are working to restore and protect the Galapagos. Witness penguin health checks, tortoise tagging, and battles against invasive species, which are building a sustainable future for this delicate, one-of-a-kind ecosystem.
Observe the islands’ natural rhythms and the challenges of bringing forth new life in this wild outpost. Watch as turtles return to their nesting sites, rival iguanas butt heads to win a new mate, and albatrosses conduct sweet courtship dances.