Great Migrations: A People on the Move
Exodus
Exploring the first wave of the Great Migration (1910-1940) when more than one million Black Americans fled the Jim Crow South for the promised lands of the North.
The second wave of the Great Migration -- 1940-1970, when Northern and Western Black communities matured through migration and transformed the cultural and political power of Black America.
The impact of African and Caribbean immigrants on American culture and what it means to be Black in America.