Harem
Cult member Maya succeeds in pulling her younger sister Hagar into the Shabtai family, much to their family's distress.
The girls' parents make an appeal to the Ministry of Welfare to get Hagar back; the authorities becomes suspicious of Joel.
Joel and Tikva hire an investigative reporter to secretly film the cult's lessons; she discovers her clandestine work was redundant.
The reporters begin filming the commune and the wives; Maya is shocked when Shabtai introduces her as his student and not one of his wives.
Maya requests an extension on the restraining order against her father; Joel tells Maya that her mother is in hospital.
Shabtai threatens to kick Maya and Hagar out if Hagar attends Tikva's funeral; Hagar attends and is saddened by her father's heartbreaking eulogy.