Hikaru No Go
Twelve-year-old Hikaru Shindo discovers an old Go board with a surprising secret: trapped inside the board is Fujiwara-no-Sai, the ghost of an ancient Go master. Soon Sai has attached himself to Hikaru’s consciousness, awakening in the boy an untapped genius for the complex and exciting game of Go.
Hikaru starts to get a better understanding of the game after defeating Go prodigy Akira Toya.