H.R. Pufnstuf
Jimmy, a boy with a talking golden flute, finds himself on Living Island and meets a kindly dragon named H.R. Pufnstuf. Almost everything talks on Living Island, and all would be happy if it wasn't for mean ol' Witchiepoo, who is after the flute.
Magic Path
Jimmy and his magic flute are captured by Witchiepoo, who destroys the magic path to get off Living Island.
Witchiepoo turns Jimmy into a mechanical boy after she catches him trying to steal her boat.