I love Benfica
The journey to achieving their record 38th first division win, from the very beginning to the epic finale on the last day of the season. Six episodes, exclusive interviews and over 150 minutes of unreleased footage of the Sport Lisboa e Benfica stars who won the national league.
Kicking off with 38 players, training camp in England and the challenge of staying afloat on a raft! Ideas about play and teamwork.
The squad’s tribute to Fernando Chalana, entering the Champions League and the first games in the tournament, featuring a spirited victory right on the referee’s final whistle, to the delight of millions of Benfica fans.
An October many expect to be a "month of terror", but in which Benfica overcome every obstacle, showing off their skill and ambition from the victory against Dragão to the games against PSG and Juventus.
Progress and setbacks with the loss of Enzo Fernández, the return of the World Cup and the recommencing of the push for the trophy. An emotional goodbye to André Almeida at the Estádio da Luz, with a standing ovation from 60,000 fans.
Benfica reaches the quarter finals of the Champions League, an impressive streak of wins in the league and a special anniversary at Benfica Campus with only one gift on everybody’s mind.
The pact made between Rui Costa and the team following their exit from the tournament at the hands of Inter Milan and the three defeats that threatened Benfica’s domination of the season. From regrouping to celebrating their 38th title. An epic celebration.