I Was There
A trip back in time, placing host Theo Wilson -- the grandson of a Tuskegee Airman with a passion for history -- at the center of some of the world's most impactful events, to deconstruct how they truly unfolded. Through original archival material, expert testimony and dramatic re-creations using CGI technology to place Wilson in the scene, the series features perspectives on some of the most pivotal moments in history. Wilson is a fly on the wall as he breaks down the barrier between the audience and the action to revisit a series of critical historical events, disasters, triumphs and true stories to learn unexpected facts in an engaging, fast-moving, and often unpredictable way.