In The Womb: Animal Babies
A previsioning of the classic National Geographic series. Using ground-breaking photography, state-of-the-art special effects and amazing 4D scans National Geographic's In The Womb takes us on a series of remarkable journeys into the extraordinary world of fetal development. From the bizarre to the breath-taking, four unique journeys that unlock the secrets of fetal development and reveal life in the womb - as it's never been seen before.
A Wild Start
Cutting-edge imagery provides an inside look at the pregnancies of four animal moms – lion Maya, meerkat Swift, herding dog Brumby, and elephant Bisa as they embark on one of life’s most incredible journeys. Facing everything from snakes to cattle hooves, hunger to raging rivers, these moms triumph over challenges big and small on their way to bringing their babies safely into the world.
Birth-Days
Four animal moms -- lion Maya, meerkat Swift, dog Brumby, and elephant Bisa -- reach the most challenging moment of their pregnancies – birth. Brumby has a human midwife on hand to help deliver her pups, but Maya is alone as she protects her newborn cubs from hyenas. Swift’s sisters and daughters help usher her kits into the world. And while Bisa is surrounded by family as well, she faces 48 hours of extreme labor before she can welcome her calf into the herd.