Inside The Fourth Phase
Go behind the scenes of action sports' biggest film as Travis Rice and the crew of The Fourth Phase break down everything involved in making this snowboarding epic.
The inspiration
Travis Rice and the Brain Farm crew talk about the 20-year-old poem that set off their journey to make The Fourth Phase. Their goals are clear, but accomplishing them will test everyone involved.
The film-makers talk about the huge pressure they face to once again raise the bar of snowboard films. It's an undertaking that will take cutting edge technology, planning and guts.
From helicopters to drones to vehicle-mounted cameras, the technology used to capture sports action has advanced dramatically – but getting incredible shots involves a lot of failure and frustration.
With a project as big as The Fourth Phase a mountain of film winds up on the cutting room floor. The film crew recall some of the memorable experiences and tricks that didn't make the final cut.
Travis Rice and the Brain Farm crew wanted to capture iconic shots that would be remembered long after the credits rolled. How they did that was a combination of creativity, planning and inspiration.
When making a snowboard film of this calibre, there’s one key ingredient to success: teamwork. The cast and crew talk about the moments that brought them together to make their masterpiece.