It's in the Game: Madden NFL
The partnership between a computer programmer and football coach John Madden sparked the Madden NFL video game franchise against all odds, changing sports gaming forever.
CAN A COMPUTER MAKE YOU CRY?
The makers of Madden NFL are deep in development of the newest version of the Madden NFL 25; with a devoted fan base, the team knows they have their work cut out; they look to make an experience that will honor the vision of the game's founders.
Pressure Makes Diamonds
EA rules gaming in the early 90s, launching annual Madden games in 1992 to stay ahead; issues peaked in 1996 when Madden NFL's PlayStation version is canceled, costing the franchise its market leadership.
Things are full tilt as the Madden team ramps up in the final critical weeks ahead of releasing Madden NFL 25; but as the team counts down to zero hour, the only question left is how will the world react once the game goes live.