Jade Dynasty
Zhang Xiao Fan (unknown actor), an unassuming village child, encounters a mysterious monk who is fatally wounded by an assassin. Before dying, the monk teaches Zhang the fundamentals of cultivation. Joining the righteous Qing Yun order, Zhang meets Lu Xue Qi (unknown actor) and begins his dangerous journey of training and discovery. As he faces increasingly challenging quests, Zhang must navigate the complex world of martial arts and survival. This is a 2022 Chinese animated series based on a novel by Xiao Ding and directed by Zhang Xiao Long.