JIN
A brain surgeon, Jin Minakata, is hurtled back in time to the Edo period at the time of the fall of the Tokugawa government. He finds himself having to save lives without the luxury of modern medical equipment or medicine.
The Touching Story of Love and Life Beyond Time and Space
Suddenly finding himself in the Edo period, neurosurgeon Jin Minakata tries to return to the present day; an oddly familiar stranger intervenes.
As Jin struggles to process the startling reality of his situation, a resurgence of a mysterious illness frightens residents across the city of Edo.
Separate Futures...
Just as Jin learns the shogunate will support his efforts to treat cholera patients with new techniques, he suddenly shows signs of infection.
Jin meets a courtesan with a striking resemblance to his fiancée in present-day Tokyo; she asks him to perform a life-saving operation on her father.
Jin takes on the task of producing penicillin to help Nokaze's sister, a patient suffering terribly during the final stage of syphilis.
While visiting an eminent doctor of traditional medicine, Jin is pressed about his medical background and soon gets an opportunity to prove himself.