Kennedy, Sinatra and the Mafia
Frank Sinatra's barkeep father and midwife mother had loose affiliations with organized crime that assisted Frank in his rise to stardom; John F Kennedy's father's bootlegging past cultivated criminal connections that helped him to run for President.
Kennedy wins the Presidency; Robert Kennedy, hellbent on cracking down on the Mafia, was appointed Attorney General; Hoover discovers a love triangle, he tells the President to cut all ties with the Mafia, including Sinatra.