Kumamiko: Girl Meets Bear
Time for Bear and Girl to Part
Fourteen-year-old Machi Amayadori is sick and tired of life in her "boring" mountain village, but can a girl raised by a bear make it in the big city?
A Hard Road
While it was previously decided that Machi should go to a local high school, she still cannot give up on going to school in the city. After her begging, Natsu is persuaded and gives her homework to prepare her.
Machi is already losing her enthusiasm to work on her assignments to prepare herself to go to school in the city, so she suggests that they perform the kagura ritual for a change of pace.
Yoshio asks Machi if she can survive without Natsu. Offended by Yoshio’s question, she starts listing the things she can do by herself. On a different occasion, she is harassed by a punk and cries to Natsu for help.
One of the kids in the village is put in a cell with Natsu as punishment for being naughty. Later, Natsu tells Machi how important it is to sense the mood in order to maintain a good relationship with others.
As part of the Kumade Village revitalization plan, Machi is asked to go check out a bookstore that is said to be very popular among young people.