L'offre
A Seat at the Table
After leaving the Rand Corp., Al Ruddy is set to produce “The Godfather” for Paramount. Joe Colombo, a rising crime boss in the NYC Mafia, has a darker fate in mind for the film.
Fade In
Pressure is on for script delivery after Ruddy sits down with Colombo. Evans finds himself navigating hot waters with Gulf & Western’s CEO Charlie Bluhdorn. Bluhdorn is interested in Bettye.
Marlon Brando & Al Pacino are in talks for leading roles. Ruddy picks between Evans & Coppola. Ruddy gains Colombo’s support & sees a new side. Ruddy & Francoise's relationship strains.
Ruddy & Bettye fight logistical nightmares with shooting quickly approaching. The Mob continues to ingrain itself in the making of the film. Tensions rise between Colombo & Crazy Joe Gallo.
Ruddy deals with the fallout of press conference. Evans creates a plan to save Paramount. Bettye takes action as the 1st day of filming is halted due to Gulf & Western, Paramount, & Mafia.