Love in Chains
Lidiya throws a reception to celebrate the war heroes; Natalie falls in love with Grigoriy and is happy to hear that Kosach has fallen in love with another woman.
Grigoriy buys off Reshetnikov with an heirloom golden watch and accompanies his parents to the theater; Piotr seems enchanted by actress Yakhontova.
Once again, Pavlina saves Katerina from Grigoriy's advances; she tries to set her up with Nazar, but all in vain.