M. Son of the Century
A portrait of Benito Mussolini and his political rise, from the foundation of the Italian Fasci to the imposition of the most ferocious dictatorship Italy has ever known.
Mussolini creates the "Fasci Italiani di Combattimento" when D'Annunzio takes the city of Fiume; he aims to capitalize on the poet's accomplishment in the electoral field.
Upon entering parliament, Mussolini decides to change: he wants to be more strategic, diplomatic and a true statesman; the Blackshirts end up rebelling.
The king decides to exclude the socialists from the government, following continuous strikes and protests; in reaction, Mussolini threatens a fascist insurrection in an attempt to take everything.
Mussolini decides to open the party lists to turncoat politicians of other backgrounds; Forni, an early fascist leader, takes sides against him.