Make or Break: The Linda Perry Project
Discovering talent is only a fraction of the work. The real challenge is taking that talent and molding it into something special. Over the course of three weeks, Linda will transform these amazing musicians with a variety of unique exercises.
The Journey Begins
Musicians from across the country arrive in Los Angeles to compete for a spot at Linda Perry's record label.
Finding the Weakest Link
Linda has sessions with the remaining musicians; after working with all the artists, Linda makes a difficult decision.
The musicians must play for spare change on the streets; Linda uses the exercise to learn which contestants have the charisma to lure strangers in.
The performers are tested on spontaneity and improvisation at a unique rehearsal space; the contestants are assigned three random chords.
After creative differences, Anjuli's studio session comes to an abrupt end; Linda gets Courtney Love to mentor and critique the artists.
The fallout continues; Aimee quits the band; Linda suggests that Aimee stay on as a solo artist; Anjuli wants to redeem herself.