Mikalsen v Norway: Moving a Nation Forward
Documentary that shows how drug prohibition is connected to the arbitrary persecution of the past and how the state has failed to provide human rights protection. This series provides the insight needed to help humanity out of a collective psychosis.
Episode 2 explains the problem with human rights and drug policy. To the extent that a regulated market is better for the protection of public health, the morality of the law is exposed as an evil to be deposed and liberty interests are at stake.
Episode 3 deals a final blow to the authority of the drug law. On 13 April 2023, the European Court of Human Rights examined the human rights argument and this ender exposes agents of tyranny, leaving an open wound to be healed.