The Miniaturist
On an autumn day in 1686, 18-year-old Nella Oortman knocks nervously on the door of a grand house in the wealthiest quarter of Amsterdam.
It’s 1686. NELLA OORTMAN arrives in Amsterdam to begin a new life, following her marriage to one of the city’s leading merchants, JOHANNES BRANDT.
Desperate to save Johannes, Nella decides to use what she’s learned in Amsterdam to sell the sugar herself even if this is a piecemeal process. Much to her surprise she meets with initial success.