MonsterQuest
The series takes a scientific look at creature sightings around the world, with episodes devoted to the Loch Ness Monster, Bigfoot, werewolves and even a Stalinist attempt to breed a race of supersoldiers by cross-breeding humans and apes. The show is described as one-part history, one-part science and one-part, well, monsters.