Museum Access
The Field Museum; Tyrannosaurus Rex, Sue
Chicago's Field Museum of Natural History is home to Sue, the most intact Tyrannosaurus rex ever discovered.
The Temple of Dendur, the centerpiece of the Egyptian art collection at the Metropolitan Museum of Art in New York, has a mystery surrounding Pharaoh Hatshepsut.
Observing beluga whales and a visit to the in-house veterinary hospital at the Shedd Aquarium in Chicago.
The Apollo 13 launch at the Adler Planetarium; rare artifacts from the Webster Institute for the History of Astronomy; hands-on NASA control center; the two-man Gemini 12 capsule; Capt. James Lovell, commander of the Apollo 13 mission.
The Cloisters in Manhattan; unicorn tapestries; touring the medieval gardens; medieval plant preservation.