My Wild Backyard
Manyoni Reserve
Join ecologist Karen Odendaal as she gives us a tour of the Manyoni Private Game Reserve in the heart of Zululand, South Africa. Meet the iconic wildlife that calls this place home, and see how those in the reserve are protecting their future.
Southern California
Throw on your wetsuit, and join filmmakers Kyle McBurnie and Alex Warham as they show off their California wild backyard, deep in the Pacific Ocean. See the wildlife that, while not always visible, calls this place their home.
Take a trip to the north of Mexico with our host, Eréndira Hernández, as she shows off one of the most extraordinary landscapes in the Americas. From huge animals like Bison to the small prairie dog, this environmental reserve will leave you in awe.
The hustle and bustle of New York City is legendary worldwide, but right in its backyard lies a serene natural haven that most know very little about. Join Jacob Steinberg as he gives us a tour of his wild backyard.
Meet Rene Araneda, a wildlife filmmaker and Patagonia explorer, as he takes you on a tour of his favorite place in the world: Torres del Paine. This beautiful national park at the end of the world is home to some of the most wondrous creatures on the planet.