Navajo Police: Class 57
This is a three-part documentary series following a group of recruits over the course of one year at the Navajo Police Training Academy.
Officers discuss the lack of employment opportunities and ongoing challenges facing young adults in the Navajo Nation.
As the training program nears its end, the recruits recount the reasons why they decided to join the police force.