New Eden
Former cult leaders turned convicts, Katherine Wryfield and Grace Lee are interviewed about New Eden for the first time in a decade.
Katherine and Grace recount the incident at the 1977 Halworth Fall Fair that put New Eden on the map.
In the past, Grace and Katherine are taken aback by Amy’s unexpected announcement as local law enforcement make their presence known.
With New Eden’s funds dwindling, Grace attempts a hail mary to save the day, but according to Katherine, she only makes matters worse.
Katherine and Grace recall the sensational events following the police raid of the New Eden compound.
Relying heavily on the 1983 trial footage, we are taken through the unprecedented and at times humiliating proceedings.