Nightingale
David Oyelowo delivers a powerhouse performance as a troubled war veteran who comes unraveled. A compassionate depiction of isolation in the midst of a world ruled by social media, the film follows Oyelowo as Peter--the sole character in the film--who shares an ongoing monologue with himself via his laptop's video recorder...after admitting he has snapped and killed his mother. Directed by Elliott Lester; written by Frederick Mensch.