NUMB3RS is a drama about an FBI agent who recruits his mathematical-genius brother to help the Bureau solve a wide range of challenging crimes in Los Angeles.
After a series of bank robberies, Don recruits Charlie to help chart the next robbery location, only to overlook the thieves' true motive.
Don relies on Charlie's mathematical insight to help stop a virus that has been killing innocent people in Los Angeles.
Charlie convinces Don to investigate a student's suicide in order to make sure that it was not murder.
While investigating a deadly freight train accident, Don and Charlie discover a shocking culprit who is on a mission to diminish public confidence in the railroad system.