The Origin of Eternity
An iris growing by a river in a heavenly realm is transformed into the flower fairy Qing Huan (Lin Yan Rou) when a drop of a powerful but cold-hearted and aloof deity Bai Ze (Yang Ze) falls on its petal. Now in human form, Qing Huan falls head-over-heels in love with the god. But the deity has other things on his plate: If he can successfully navigate three lifetimes in the mortal realm, he will become the Emperor of Heaven... His first “lifetime” mission takes him to the Ling Kingdom, where he becomes the kingdom’s Crown Prince. On his second mission, he will become a disciple of a prominent sect. Further surprises await him on his final quest. In each “lifetime,” Qing Huan follows him, becoming variously incarnated as an Empress and a female demon. The power of growing love draws them together in each lifetime – but could this same passion sow the seeds of their undoing? “The Origin of Eternity” is a 2022 Chinese drama series that was directed by Chen Yi.