Pørni
In the Best Interest of the Child
Pørni's family is suffering a terrible loss that affects them all, meanwhile her father reveals a secret he has kept all his life. Sigrid's teacher tries to invite Pørni to a concert.
Joakim, who Pørni has known for a long time, is getting new foster parents. Pørni thinks she has lost Bjørnar forever, and goes on a date with a surgeon. Leo is persuaded to see his father.
Pørni meets Bjørnar's ex, and the Nordberg Choir rehearses for their spring concert. The family finally gets to meet Stephen, and Pørni loses her temper when she meets Leo's grandparents.
Pørni has received a formal complaint. Meanwhile Hanna is fired from McDonald's. Charlie says he wants Leo to move to his grandparents. Pørni accidentally sends an inappropriate text message.
Leo has his confirmation, and Pørni gives the speech Anne was supposed to give. Torunn, a client, goes further than sending threats and poo in the mailbox. Hanna and Sigrid have a talk about their father.