Plus Nine Boys
There’s a commonly held superstition that you will face adversity in the ninth year (or any year that ends in nine) of your life before you embark on a new decade. For four boys and men in different decades of their lives, that adage couldn’t be truer. Koo Gwang Soo (Oh Jung Se), 39, was the star producer/director (PD) of the top live music program until an unfortunate incident on the show derailed his career. Still pining for his ex-girlfriend, Joo Da In (Yoo Da In), Kwang Soo really wants to settle down before the new decade of his life. Brothers Kang Jin Goo (Kim Young Kwang), Kang Min Goo (Yook Sungjae) Kang Dong Goo (Choi Ro Woon) also face unexpected challenges in their young lives. Jin Goo, 29, is a successful tour planner for a vacation travel agency who suddenly starts to doubt his future. He also falls in love with a friend at work, Ma Se Young (Kyung Soo Jin), who doesn’t return his feelings. Min Goo, 19, is a high school senior who lives for judo and wants to attend college on a judo scholarship. But when he keeps running into a mysterious girl, Han Soo Ah (Park Cho Rong), he becomes smitten with her but realizes she may be out of his reach. Dong Goo, 9, is a famous child actor who made it big doing food commercials. But his young career is threatened when he loses a job to a rival new child actor for the first time. He also must keep his secret relationship with 8-year-old child actress Jang Baek Ji (Lee Chae Mi) from leaking to the media! “Plus Nine Boys” is a 2014 South Korean drama series directed by Yoo Hak Chan.