Points de repères
Martin Luther King Jr.'s role in motivating change during the Civil Rights movement, and how the legacy of the Civil War still affects American democracy.
Questioning what might have happened if Richard the Lionheart had not been wounded, or if Philippe Auguste of France had fled the battlefield.
Possible outcomes if Kong Qui, known in the West as Confucius, had been as opportunistic and corrupt as other officials.
The impact the events of his childhood had on shaping the man who would become Genghis Khan, and how the Mongol invasions affected the history of Asia and the psyche of Europe.