Power of Plants
Plants have developed a host of tricks to beat the elements, predators and other plants.
Race to Grow and Breed
Like animals, the lives of plants are a race to grow and breed; they must race to beat their communities to the best light spots or to make the most of short seasons; to breed, some catapult offspring around the forest and some use the wind.