Prison
Every day Durham prison staff have to deal with assaults on fellow prisoners and on staff members; the atmosphere is volatile because as a reception prison Durham receives many new prisoners every day.
Over half of women in prison are suffering from the effects of long-term emotional, physical or sexual abuse; in an attempt to tackle these issues, Foston's regime embraces a remarkable new prisoner-led therapy group.