Ransom
In 1991, Michael Sams abducted and killed teenager Julie Dart. The following year he kidnapped a real estate agent called Stephanie Slater, keeping her imprisoned for 8 days. Using a combination of dramatic reconstruction, archive and interviews with people closely involved with the case, this true crime documentary reveals the motives behind the crimes and how Sams was finally captured.
Inside a Killer’s Mind
What drove Michael Sams to murder Julie Dart and kidnap Stephanie Slater? This compelling true crime documentary looks at both of these disturbing cases and the motives behind them. Combining reconstructions, archive footage and new interviews, the film reveals how the extortionist and murderer evaded a huge operation, as the police realized that Stephanie’s kidnapper was also Julie’s murderer.