Renaissance Unchained
Whips, Deaths and Madonnas
Waldemar returns to Italy to trace the Italian Renaissance from its perceived origins with Giotto and takes a look at the importance of religious narrative in Italian art.
Waldemar focuses on Venice and its extraordinary impact on art history. He celebrates color, drama and vitality by looking at the delicate colors of Bellini, the mystery of Giorgione, the splendor of Titian, and the glorious banquets of Veronese.
Waldemar looks at the surprising climax of the Renaissance as it spiraled into madness and distortion. This was a period full of war, confusion and darkness, which was captured perfectly in the art of Leonardo, Bosch, Arcimboldo and Palissy.