Restoration Wild
Restoration Wild follows visionary wild man Jay Chaikin and his crew of expert builders and designers as they identify and repurpose the coolest vintage structures and relics left abandoned in the landscape.
Master restorer Jay Chaikin treks to Chanteclair farm in Friendsville, Md. to turn a disused, sixty-foot tall silo into a unique structure.
Thrill of the Mill
Master restorer Jay Chaiken is on a mission at Whitewater Farm in Lake Toxoway, NC to transform an old tractor barn into a one of kind retreat overlooking a majestic waterfall.
Master restorer Jay Chaiken travels to Aw Shucks Farm in Monroe, NC to breathe new life into a falling down 1880's train car. Jay's got to create an educational space for kids by day that transforms into a Prohibition-era speakeasy bar at night.
Jay is off to turn a 1940s bus into a mountainside wildlife retreat to celebrate local music at the Caribou Ranch in the Rocky Mountains.
Mt. Pleasant, Mich., is where Jay Chaikin and his crew turn Buckley's Mountainside Canoes into a gorgeous vacation destination that spotlights the Chippewa River.
Jay Chaiken is tasked with turning a run-down, century-old, dilapidated barn into a unique event space in Bedford, Indiana.