Rob and Rylan's Passage to India
Rob and Rylan head to India to explore its art, religion, culture and history. From Delhi to Rajasthan and Varanasi, the friends seek mind‑blowing experiences and deeper connections with the world and each other.
Rob and Rylan explore Delhi in the footsteps of E. M. Forster, author of the novel 'A Passage to India.' Beginning their journey in Delhi, they meet artists Shalini Passi and Naveen Koomar, try street rap, and end with puppetry at Kathputli Colony.
Rob and Rylan ride a packed Diwali train to Rajasthan, exploring its forts, palaces and rich crafts. They try block printing, jewelry making and miniature art, visit an astrologer, and celebrate Diwali with Jaipur's crown prince.
On the final leg of their adventure, Rob and Rylan visit Khajuraho's erotic temples before heading to Varanasi, where they explore spiritual rituals on the Ganges, try mud wrestling, and follow a guru's guidance.