Rococo Before Bedtime
Rococo is an 18th-century art form that followed the Baroque period. It is often dismissed as not being serious, but Waldemar Januszczak disagrees. The British art critic hosts this show on which he argues that the Rococo period was the age during which the modern world was born. He describes some of the cultural achievements that happened during the period, focusing on three key areas of the movement: travel, pleasure and madness.