Serial Experiments Lain
Accela – a designer drug born of nanotechnology – is a big hit with the club kids, but what’s that got to do with Lain? Only a madman who painted the dance floor with blood can answer that question – and he’s dead.
The more involved with computers she becomes, the more Lain begins to transform. In the cybernetic cocoon that was once her room, she’s hard at work blurring the lines between reality and the wired.
Lain’s friends suspect her involvement in a series of computer errors that caused a lethal traffic accident. Meanwhile, her sister is haunted by mysterious messages demanding that she “fulfill the prophecy”.
When an image of herself appears in the clouds, the “real” Lain enters the wired on a search for answers. Her quest leads to a “child-killer” scientist whose devious work is being exploited by the Knights.