Strongman Swimming
Ross Edgley is one of the world's most hardcore athletes. Now he's ready for a new challenge: swimming 40km in open water while pulling a 100lb tree. Watch as he prepares to take on this challenge.
Who is Ross Edgley?
Not everyone can contemplate swimming through open water while pulling a tree behind them. Get an insight into the boundary-pushing psyche of one Ross Edgley.
We've got a lot to learn
Having an idea is one thing; executing it is quite another. The full scope of the challenge of strongman swimming becomes apparent as Ross Edgley begins his open-water training.
To test how far his mental strength will stretch ahead of executing the strongman swimming attempt, Ross Edgley heads off to train with the Royal Marines, Britain's elite amphibious commando force.
The hours of preparation are over and it’s time for fitness expert Ross Edgley to hit the open waters of the Caribbean and try and make his strongman swimming dream a reality. But how will he fare?