Super Dimension Century Orguss
With the Bronco II out of commission, Kei must learn how to operate a new ship and fast; he is a singularity, and that makes him a target.
The villagers have no interest in Kei's help and don't want any trouble with the Chiram; two of them sneak aboard and steal the Orguss.